Recherchez dans la Communauté

Vous avez une question ?

Interrogez la communauté

internet & fixe ma connexion

very bad connection

nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 432  

very bad connection

Bonjour,

We live now three years in Andelaroche and from the beginning we have a very bad connection.

We cannot not see small videos, they load very slowly, sometimes the connection is so slowly that we cannot download the mails, so we spoke many times with Orange, and we get everytime the same answer/ you are very far from the connection. 

But: the router is in the same room and the central connection is at the Mairie, only 100 meters form our house!

Everytime Orange tell us that we are doing things wrong . In fact , Orange is telling us that we are telling lies!

 

Then Orange promised us to give more debit. But after a few weeks or sometimes days ,Orange changes the debit to normal, so everything is like before: a very bad connection. 

Then they said our computer is to old: so we finally decided to buy a Imac for 3000 euros: but no change.

Orange promisses a lot, but hey are only lying to us.

 

We ask only a good connection. We pay for that already three years, but Orange promisses a lot, but nothing changes. They want the money but no SAV. We have  visitors, they complained a lot, but Orange does not make any changes. 

Please, give us a solution.

And everybody who can gives us a good alternative , please tell us.

We are fed up with all the lies from Orange.

Kind regards,

Bonne journéee à vous.

Nick

 

11 RÉPONSES 11
dr-lu74
super fan
super fan
1 415  

Re: very bad connection

Hello,

 

Can you post your landline specs ? (Leght, ..) You can find them just here)

 

 

Then, can you post your landline sync specs, following this method :

 

Go to 192.168.1.1 > log in (Id : admin password : the first 8 characters of you original Wi-Fi password. and then click here (Or following this path "Assistance" > "Information Système" > DSL. 

 

Regards,

Cordialement,
Dr-lu74
nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 367  

Re: very bad connection

Bonjour
Still not solved. Maybe i am doing something wrong. Kind regards
mg36
star
star
1 344  

Re: very bad connection

Hello,

Can you post here all your landline specs according with @dr-lu74 ?

Cordialement, mg36
nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 293  

Re: very bad connection

Hello,

we have been to the netherlans. My family told me that they had tried to phone me, the week before our leave to the netherlands. It was impossible to reach us. That was a problem because my mother in law was ill.  And a friend he called us also, he told us later, about ten times. Pas de connection possible.

We have to stay at Orange but there is no other, but the connection, for internet and telephone is the worst we ever had.

If my neighbour download a movie, or he is on internet, we can forget it, despite that the lady from orange promised us to change the debit.  Terrible.

I do not understand what you mean with "your landline specs".

Please explain. 

Have a nice evening.

Nic

 

christine_b
ancien webconseiller
ancien webconseiller
1 260  

Re: very bad connection

@nick31 

Hello, for a good understanding of your demand(request), I invite you has to contact our English platform to 0800 364 775 from 09:00 am till 5:00 pm cordially


nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 228  

Re: very bad connection

Bonjour,

excusez moi pour repondre trop tard.

Mais ma mere etait malade et le funeraire etait étè samedi le 23 septembre.

 

Vous m avez donné un numero pas existante.  Comme tous chez Orange.

Quelle organisation!

 

Et la connection mauvais est deja 3 ans et demi. Et orange? Pour Orange compte seulement le d argent.

Je voudrais update le Ipadpro maintenant.  Le Ipad dit: ça prends 1 jour et demi!

 

Ils ont augmenté le debit? c`est plus pire que avant.

Cordialement

nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 186  

Re: very bad connection

Bonjour,
Hier nous avons fait un promenade avec le chien. Pendant cet promenade nous avons parlé avec un homme, un installateur, qui travaillait à la connection chez le mairie. Il nos a dit que le bit disponible pour tous le village est 1 megabyte.
C est pas beaucoup.
nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 142  

Re: very bad connection

Bonjour,

hiersoir nous voudrions faire un appel avec mobile. Pas de connection. C est incroyable. Pourquoi Orange change rien. Si nous téléphonons à 3900 ou un autre numéro, les réponses sont tous le même : sorry, mais ça est la situation dans votre village.  Si nous voulons connecter avec internet - la connection prends trop long et il y a des fois que nous n avons pas une connection. Nous pensons que est mieux pour écrire à Europe Commission que Orange ne fonctionne pas ici et ne donne pas le service comme dit. Et c est nécessaire pour changer la connection.

nick31
contributeur confirmé
contributeur confirmé
1 084  

Re: very bad connection

Bonjour,
Nous avons tout fait pour avoir une meilleure connexion. Rien ne aide.

Orange promet beaucoup, mais pas de solution. Lisez nos mails ci-dessous.
Il y a des jours que nos amis aux Pays Bas ne peuvent avoir connection par telephone avec nous. C'est arrivé quand ma mère était très malade. Elle est morte le 19 de septembre.
Mon frère est gravement malade: avec une mauvaise connections, cela va se reproduire?
Je mentionne ces événements dans nos vies parce qu'ils montrent - surtout dans ces cas - l'importance d'une bonne connexion.

 

Mais il y a aussi d'autres moments importants pour une bonne connexion:
Lorsque les voisins téléchargent sur Internet, nous n'avons souvent aucune connexion.
Faire des factures en ligne prend beaucoup de temps.
Les paiements par internet ne sont pas toujours possibles.
La connexion peut prendre beaucoup de temps.
Le téléchargement est régulièrement impossible.

Nous ne savons plus quoi faire. C'est d'être désespéré.

C'est un honte pour le monde de la téléphonie.

Nous vous souhaitons une bonne connection.
Bonne weekend ( continue >)

Vous avez une question ?

Interrogez la communauté

Déjà 753042 membres inscrits 🧡

2319 personnes actuellement en ligne

Tous les membres en ligne